Igennem vores individuelle vejlednings-
og rådgivningsforløb skaber vi
ny selvtillid og positivt livssyn
med en helhedsorienteret indsats
med udgangspunkt i borgerens forudsætninger og behov.
Forudsætningen for et godt og konstruktivt samarbejde mellem borger og vejleder bygger på respekt, etik, åbenhed og klare mål.
Vores samarbejde med borgeren starter med en indledende fase, hvor vi primært har fokus på at skabe en tillidsfuld relation med borgeren. Herefter tilpasser vi opgaven efter den enkelte borgers aktuelle situation,
barrierer og udviklingspotentiale.
I et tæt og tillidsfuldt samarbejde skaber vi resultater, der holder.
Borgere, der modtager kontanthjælp, sygedagpenge, visiteret til jobafklaring eller ressourceforløb, og som har brug for en særlig indsats. Den enkelte borger kan have komplekse problemstillinger af fysisk, psykisk og social karakter evt. suppleret med en misbrugsproblematik.
EduComps vejlednings- og rådgivningsforløb tilrettelægges individuelt med fokus på udvikling af borgerens personlige og sociale kompetencer til bedre at mestre egen livssituation samt at skabe en varig tilknytning til arbejdsmarkedet og selvforsørgelse.
Sammen med sagsbehandler og borgeren sætter vi mål og delmål, som er realistiske og opnåelige. Vi evaluerer løbende, retter til og sætter ny kurs, hvis der skal justeres på vejen til borgerens
personlige succes.
Varighed
3 - 4 timer pr. uge i 13 uger.
Hotline ved akut opstående vanskeligheder.
Månedlig statusrapport til sagsbehandler.
Hjælp og støtte til at skabe struktur og stabilitet i hverdagen
Hjælp til at håndtere personlige udfordringer og barrierer
At øge den enkeltes identitetsfølelse og selvværd
Støtte i forhold til sproglige og kulturelle barrierer
Støtte til at indgå i sociale sammenhænge
Støtte i at opnå større selvstændighed og større personligt ansvar
Håndtering af stress, angst og depression
Tidsbestilling og overholdelse af aftaler hos læge, hospitaler, tandlæge
Støtte til transport, bolig, gæld, misbrug
Boligsøgning for borgere, som ikke har fast bopæl
Sådan samarbejder vi med jobcenter
Vi arbejder i tæt dialog med sagsbehandler, som løbende holdes orienteret omkring mål og delmål.
Vi deltager altid i planlagte fællesmøder mellem borger og sagsbehandler.
Vi har naturligvis tavlshedspligt.
Du kan læse mere om vores persondatapolitik (GDPR) her
Kontakt Laila Ankerstjerne og hør nærmere om, hvordan vi kan skabe et målrettet vejlednings- og rådgivningsforløb til
netop jeres borgere.