Kognitivt mentorforløb
- Få ny selvtillid og positivt livssyn
Tillidsfulde relationer skaber resultater
Forudsætningen for et godt og konstruktivt samarbejde mellem
borger og mentor bygger på respekt, etik, åbenhed og klare mål.
Vores samarbejde med borgeren starter med en indledende fase,
hvor vi primært har fokus på at skabe en tillidsfuld relation med borgeren. Herefter tilpasser vi opgaven efter den enkelte borgers aktuelle situation, barrierer og udviklingspotentiale.
I et tæt tillidsfuldt samarbejde skaber vi resultater, der holder.
Borgere, der modtager kontanthjælp, sygedagpenge, visiteret til jobafklaring eller ressourceforløb, og som har brug for en særlig indsats for at sikre, at de får den nødvendige hjælp til at fastholde, opnå eller genvinde tilknytning til arbejdsmarkedet.
Borgeren kan have komplekse problemstillinger af fysisk, psykisk og social karakter evt. suppleret med en misbrugsproblematik.
Vi har til formål at støtte og afhjælpe de udfordringer, den enkelte borger har. Sammen med sagsbehandler og borgeren sætter vi mål og delmål, som er realistiske og opnåelige.
Vi evaluerer løbende, retter til og sætter ny kurs, hvis der skal justeres på vejen til personlig succes.
Opagverne kan bestå i
Organisering og struktur i hverdagen
Tidsbestilling hos læge, hospitaler, tandlæge
Hjælp til at bryde isolationen
Støtte til at indgå i sociale sammenhænge
Hjælp til søgning af relevante og mulige støtteordninger
Støtte til transport, bolig, gæld, misbrug
Boligsøgning for borgere, som ikke har fast bopæl
Håndtering af stress, angst og depression
Deltagelse i samtaler i forbindelse med uddannelse eller kurser
Deltagelse i etableringssamtaler i virksomhedspraktik
Fastholdelse af fokus og motivation ift. hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet
Fokus på jobsøgning og udarbejdelse af CV og ansøgninger, hvis aktuelt
Vi arbejder i tæt dialog med sagsbehandler, som løbende holdes orienteret omkring mål og delmål.
Vi deltager altid i planlagte fællesmøder mellem borger og sagsbehandler.
3 - 4 timer pr. uge i 13 uger.
Hotline ved akut
opstående vanskeligheder.
Afsluttes med en skriftlig tilbagemelding
til sagsbehandler.
Vi har naturligvis tavlshedspligt.
Du kan læse mere om vores persondatapolitik (GDPR) her
Kontakt Inge Bisgaard og hør nærmere om, hvordan vi kan skabe det rigtige
KOGNITIVE MENTORFORLØB til jeres borgere.